TEREZ קולקציית

TEREZ קולקציית

קולקציה תרז
הקולקציה הזו ממשיכה להתכתב עם ענתיקות. כשאני מסתכלת על כתר מהמאה ה18 ליבי יוצא. תכשיטים היו נחלתם של מלכים ורוזנים.
היום כמעט לא נשארו בתי מלוכה. בית המלוכה האנגלי האחרון ששומר על המסורות היפות של אומנות שימושית.
במוזיאון הארמיטאג אפשר לראות משהו מהאוצר המלכותי הרוסי.
אם מסתכלים על תכשיטים של אותם אנשים מה שמאפיין אותם שהם ענקיים.
כתר זה דבר שענדנו במקרה הטוב בפורים.
התכשיטים ,הבגדים ,הכל היה מאוד יצוגי. המטרה הייתה להרשים את הנתינים. האירועים היו פומפוזים. היהלומים שקלו עשרות קארט. במאה ה18 הייתה כמיהה עצומה ליהלומים.
לואי ה14 החזיק באוסף אדיר של יהלומים. היהלומים עברו מכתר לשרשרת.
מה שאני עושה בעבודה שלי זה לקחת את הניחוח המלכותי הזה ולעשות לו אדפטציה לתכשיט יומיומי.
אני רוצה שכל אחת תרגיש מלכה. ומאחר ואת התכשיטים שלי אפשר לענוד יום-יום אז הניחוח המלכותי ילך איתך כל הזמן.
על הקולקציה עצמה:
האדום של הרובי
הירוק של האמרלד
הכחול של הספיר
יהלומים כמובן שחורים ולבנים הם מבחינתי כמו צבעים הפלטה של הצייר.
אני אוהבת את הנגיעות צבע האלו בתכשיטי זהב יוקרתיים .
זה לוקח אותנו למחוזות הדמיון. אפשר לחשוב שזו הייתה הטבעת של הבת הקטנה של מרי אנטואנט איתה ברחה מטבח שעשו למשפחתה.
בצבעים יש סיפור ויש טביעה אישית לכל תכשיט.
קצת על תרז. מריה תרזה הגדולה מבין הקייסריות של התקופה שלטה על הממלכה האוסטרית.
באופן רשמי היא מעולם לא הוכתרה. אבל מאחר ובעלה נפטר לפניה ויורש העצר בנה היה צעיר אפשר להגיד שבפועל היא ניהלה את העניינים. השיטה שלה לייצר שקט עם השכנים הייתה להתחתן עם הממלכה האוייבת. היו לה 16 ילדים חלקם נפטרו והשאר התחתנו בנישואין מלכותיים. לעיתים בניגוד לרצונם. הדוגמא הבולטת היא מרי אנטואנט.בתה הקטנה שסיימה את חייה על הגרדום.
כיאה למעמדה היא הקפידה בכל פרט קטן וגדול. מהבגד ועד הסיכה.המשפחה הייתה ערך עליון עבורה והכנסיה. היא הייתה קטולית אדוקה. יחסה ליהודים היה סובלני.
יש את ממה תרזה הנזירה הקתולית שחיה במאה העשרים. רב פעילותה הייתה בהודו והתפשטה לכל העולם. בבניית בתי ספר ובתי חולים למי שבאמת אין כלום . היא הצילה אלפי ילדים מרעב ובורות . המלחמה באוקראינה מתבקש שם של חסד וחמלה.